Skip to main content

Güney Kore'de Yabancı Etkileyici Fırsatlar.

Güney Kore'nin popülerliği her geçen yıl artarken, çeşitli sosyal medya platformlarında daha belirgin hale geliyor. Birçok kişi için K-POP ve K-Dramalar genellikle ilk çekicilik noktaları olabilir, ancak Güney Kore'nin yumuşak gücü eğlenceyle sınırlı değildir, bu da onu birçok hayran için hayal destinasyonu haline getirir. Ancak, bu tek sebep değil. Kore'ye geldiğimde, bunun aynı zamanda Kore hükümetinin küçük izleyicilere sahip olanlar da dahil olmak üzere yabancı içerik oluşturucuların etkisinden yararlanarak ülkeyi yurtdışında tanıtmaya yönelik önemli yatırımlarından kaynaklandığını öğrendim.



Sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanan, bloglarını sürdüren ve çevrimiçi içerik oluşturan yabancılar için Güney Kore birçok fırsat sunuyor. Bu fırsatlar sadece çeşitli avantajlar sunmakla kalmaz, aynı zamanda etkileyicilerin kitlelerinin büyümesine de katkı sağlar.

Bu makale, bu sistemin inceliklerine iner, nasıl çalıştığını, katılım için takipçi eşiklerini, ilişkili avantajları ve en önemlisi bu fırsatları nerede bulabileceğinizi araştırır. Kapsamlı bir anlayış sağlamak için Güney Kore'deki etkileyici olarak yaşadığım deneyimden kişisel içgörüler de dahil edilecektir.

İlk olarak, takipçi sayısıyla başlayalım, 3K veya 500K takipçiye sahip olsanız da, bloglarını geliştirmeye istekli bireyler bu alana hoş geldiniz. Elbette daha çok takipçiniz olursa şansınız o kadar iyi olacaktır, ancak ben küçük bir kitleye sahip düzinelerce yabancı etkileyiciyi tanıyorum. Kişisel deneyimimden yola çıkarak, Instagram'da 11K takipçi ve yalnızca 1.5K YouTube abone ile başladım. Azim ve blogun büyümesine yönelik bir istek var olduğu sürece herkes bu yola çıkabilir.

Peki, bu karmaşık sistem nasıl işliyor? Kore'de birçok etkin organizasyon, etkileyici topluluğu oluşturmaya odaklanır ve onlarla işbirliği yaparak Güney Kore'yi küresel olarak sergiler ve tanıtır. Etkileyici alımları genellikle yılda bir kez çevrimiçi olarak duyurulur, alım kampanyaları genellikle Şubat ayında başlar ve Mart ayında başlayıp Kasım ayında sona erer. Başvuruda bulunup kabul edildiyseniz, her ay size bir görev verilir. Görev, genellikle Kore ile ilgili herhangi bir şey olabilir, örneğin Kore'nin geleneksel bir sarayını ziyaret etmek ve takipçilerinize tanıtmak gibi. Bu görevlerin gerçekten harika olmasının nedenlerinden biri, öncelikle genellikle her ay birkaç farklı görev sunarlar, bu nedenle istediğiniz birini seçme esnekliğiniz vardır. Genellikle içeriğinizi oluşturmak, sosyal medyanıza yüklemek ve görevi yerine getirmek için 1 ayınız vardır. Bazen kişisel nedenlerle görevi yerine getiremeyebilirsiniz, bu da bir felaket değildir. Bir şekilde görevi atladığınızda o ay için kredi (avantajlar ve puanlar) almazsınız, ancak bundan fazla bir şey olmaz. Ben bunu çok nadir yaparım, ama birkaç durumda görevi atlamak zorunda kaldım.

Şimdi, Güney Kore'de etkileyici olarak aktif olanlara sağlanan faydaları tartışalım. Farklı organizasyonlar farklı avantajlar sağlasa da, genellikle bu avantajlar benzerdir. Bunlar arasında şunlar bulunmaktadır:

Aylık görev ücreti.
Etkileyiciler genellikle tamamlanan her görev için 50.000 ila 100.000 KRW arasında bir ücret alır. Vize kısıtlamaları doğrudan ödeme yapmayı engelliyorsa, organizasyonlar ek güvenlik ve kullanışlılık için eşdeğer değerde kuponlar sağlarlar. Ben burada bir öğrenci olduğum için vizem ödemeleri alamam, bu nedenle benim için mağazalarda ve alışveriş merkezlerinde ürünler için kullandığım kuponları alırım.

Tamamlama Sertifikası.
Programın tamamlanmasının ardından etkileyiciler, sosyal medya platformlarında Kore'yi aktif olarak tanıttıklarını onaylayan sertifikalar alır, bu da gelecekteki girişimler için avantajlı olabilir.

Ücretsiz turlar/geziler/etkinlikler/deneyimler.
Görevin bir parçası veya rekreasyonel amaçlarla ilginç etkinliklere katılmak, etkileyicilerin benzersiz deneyimlerin tadını çıkarmalarına olanak tanır. Söylemeye gerek yok, bunların yapılmasının bir başka harika yanı da bu etkinliklerin genellikle diğer etkileyicilerle bağlantı kurmayı kolaylaştırmasıdır. Ben de Kore'de içerik oluşturmaya katılarak birçok eğlenceli etkinlik denedim. En unutulmaz olanlarından biri, organizasyonum tarafından sağlanan ücretsiz VIP bilet ile bir K-POP konserine gitmekti. Bu benim görevimdi, ama en iyi koltukta konser salonunda oturma ve K-POP idollerini çok yakından görebilme fırsatım oldu. Dahası, bu tür etkinlikler için genellikle kişi başına 2 bilet sağlarlar, eğer bir arkadaşınızla gitmek istiyorsanız.


Becerilerin Geliştirilmesi Eğitimleri.
Bazı organizasyonlar, zaman zaman popüler Kore içerik oluşturucularını içeren beceri geliştirme eğitimleri düzenler. Bu oturumlar, etkileyicilere blog yönetimi, içerik oluşturma ve kitle etkileşimi becerilerini geliştirmelerinde yardımcı olur.




En İyi Yaratıcılar İçin Ödüller.
Her görev için puanlar verilir ve birikmiş puanlar kapanış töreninde ödülleri belirler. En yüksek puanları alan etkileyiciler özel ödüller alır.

Ek Avantaj.
Bu avantaj, çalıştığınız organizasyon tarafından sağlanmaz, ancak Kore'de içerik oluştururken doğal olarak ortaya çıkar. Kore'de içerik oluşturmaya katılmak, özellikle güzellik markaları olmak üzere diğer Kore şirketlerinin dikkatini çeker. Bu şirketler, sosyal medya platformlarında ürünleri hakkında incelemeler karşılığında etkileyicilere ücretsiz ürünler göndererek işbirlikleri teklif edebilirler. Ürünlerini sosyal medya sayfanızda incelemek için anlaşırsanız, size ücretsiz ürünler gönderirler.
Sizce de harika değil mi?

Bu faydalar, Kore'de etkileyici pazarlamaya girmeyi düşünen bireyler için çekici bir teşvik sunar. Özellikle, etkileyiciler aynı anda birkaç organizasyonla işbirliği yapabilirler. Şimdi, sizlere bu organizasyonlardan bazılarını tanıtmaya başlıyorum. Bunlar benimle işbirliği yapan ve gerçekten memnun olduğum organizasyonlardır.

1. Global Seoul Mate (GSM).
GSM'ye başvuruda bulunurken hangi sosyal medya platformunu görevlerde kullanacağınızı seçmeniz gerekir (Instagram veya YouTube). Örneğin, Instagram'ı seçerseniz, muhtemelen YouTube'da da içerik oluşturabilir ve bunun için puan alabilirsiniz, ancak Instagram zorunlu ve burada yayın yapmamanız, görevi atlamak olarak kabul edilir. GSM benim kişisel favori organizasyonumdur.

2. Korea Allimi / Unboxing Korea.
Korea Allimi'nin kendi puan listesi vardır. Instagram - 2 puan (örneğin), reels - 3 puan, YouTube - 4 puan vb. Bu nedenle, aylık görevinizi yerine getirmek için en azından 5 puan yapacak şekilde herhangi bir yerde yayın yapabilirsiniz. Ben bu programa başlangıçta değil, ortadan katıldım çünkü ilk başvurduğumda beni seçmediler, ama beni bekletiye koydular. Birkaç ay sonra benimle iletişim kurarak yeni bir etkileyici yerleri olduğunu söylediklerinde katılmamı istediler.

3. Nuri Lounge.
Yukarıda bahsettiğim iki organizasyondan farklıdır. Nuri Lounge, güzellik etkileyicileri için bir uygulamadır. Güzellik markalarını karşılıklı fayda sağlamak amacıyla etkileyicilerle bağlar. Güzellik markaları bir kampanyaya başlamaya karar verdiklerinde, Nuri Lounge bu duyuruyu uygulamada yayınlar. Etkileyici kampanya detaylarını okur ve koşullardan memnunsa başvuruda bulunur. Güzellik markaları daha sonra işbirliği yapmak istedikleri etkileyicileri seçer ve onlarla iletişime geçer. Bu şekilde, ürünlerini tanıtırsınız ve karşılığında ücretsiz ürünler, jöleler ve hatta bazı markalar işbirliği için ödeme yapabilir. Nuri Lounge, etkileyicileri için zaman zaman ilginç ve yüksek kaliteli etkinlikler düzenler, burada diğer etkileyicilerle tanışabilir, oyunlar oynayabilir, ödüller kazanabilir, diğer güzellik markalarını tanıyabilirsiniz ve daha fazlasını yapabilirsiniz.


Instagram'da benzer fırsatlar sunan birçok başka organizasyon keşfedilebilir. Bu programlarla etkileşimde bulunmak sadece ödüllendirici bir deneyim sunmakla kalmaz, aynı zamanda yeni arkadaşlıkların, çeşitli avantajların ve genişletilmiş fırsatların kapılarını da açar.


Visit the Vizabridge.



www.vizabridge.co.kr


#vizabridge #Kore #Korea #etkiliyici #GüneyKore


Comments

Popular posts from this blog

Мотивационное письмо, требуемое в корейских компаниях.

Мы уже знаем, что для того чтобы подать заявку на работу в корейские компании, необходимо подготовить множество документов и пройти множество этапов, чтобы быть принятым на работу. В предыдущих статьях мы обсуждали корейскую систему трудоустройства, написание резюме и личного заявления. Однако, это еще не все необходимые документы; есть еще один документ, который вам придется предоставить - мотивационное письмо. К сожалению, для иностранцев, стремящихся устроиться на работу в Корее, нет ресурсов, объясняющих процесс подготовки различных документов, потому что книги и статьи написаны на корейском языке. Поэтому в этой статье использована информация из книги "The Jasoseo Bible", написанной корейским экспертом по подбору персонала Ли Хён в корейском языке, и извлечена важная информация о написании мотивационного письма правильно для корейских компаний.   Руководство по написанию мотивационного письма. Согласно Ли Хён, один из трудных аспектов, о котор ом жалуются многие с...

How to get free beauty products in Korea.

K-Beauty is a well-known phenomenon not only in Korea, but also around the globe. Korean beauty products are famous for their high-quality, various kinds and suitable for each skin type. A lot of foreigners living in Korea have the oppotrunity to get these products absolutely for free. This is because these beauty brands offer collaborations to these people - creating a review content about a particular brand in exchange fot their products.   There are two ways a foreigner can get free products in an exchange for a review: influencers and non-influencers. Let’s discuss each of them.   Influencers. You can be considered as an influencer in Korea if you have more than 1,000 followers on Instagram and actively post there. Influencers can easily make brand deals. There are two ways, how they can connect with beauty brands. First of all, before actually starting to work with brands, they should organize their SNS content in a way that is attractive for brands. “Attractive” for bran...

Motivation Letter that Korean Companies Expect

We already know that in order to apply for a job in Korean companies there are many documents to prepare and many steps to pass in order to be hired. In previous articles we discussed about Korean employment system, resume and personal statement writing. However, these are not all the necessary documents; there is one more document you will have to submit – a motivation letter. Unfortunately, for foreigners trying to get a job in Korea, there are no resources explaining the process of preparing different documents, because books and articles are in Korean language. Therefore, this article referred to the book “The Jasoseo Bible” written by a Korean recruitment expert Lee Hyung in Korean language and extracted the important information about writing a motivation letter in a correct way for Korean companies.    Application Motivation Writing Guide   According to Lee Hyung, o ne of the difficult aspects many job seekers complain about is having to answer what seems l...