Kore şirketlerinde iş başvurusu yapmak için hazırlanması gereken birçok belge olduğunu ve işe alınmak için geçilmesi gereken birçok adım olduğunu zaten biliyoruz. Önceki makalelerde Kore işe alım sistemi, özgeçmiş ve kişisel beyan yazımı hakkında konuştuk. Ancak, bunlar tüm gerekli belgeler değil; göndermeniz gereken bir belge daha var - bir motivasyon mektubu. Ne yazık ki, Kore'de iş bulmaya çalışan yabancılar için, farklı belgelerin hazırlanma sürecini açıklayan kaynaklar yoktur, çünkü kitaplar ve makaleler Korece'dir. Bu nedenle, bu makale Kore şirketleri için doğru bir şekilde bir motivasyon mektubu yazma hakkında bilgi veren Koreli bir işe alma uzmanı olan Lee Hyung tarafından Korece olarak yazılan "The Jasoseo Bible" adlı kitaba başvurmuş ve önemli bilgileri çıkarmıştır.
Başvuru Motivasyon Yazma Kılavuzu
Lee Hyung'a göre, birçok iş arayanın şikayet ettiği
zorluklardan biri, açık bir soruya cevap vermek zorunda olmaktır. Onlardan en
kafa karıştırıcı ve kaçınılan soru genellikle başvuru motivasyonudur. Lee
Hyung'un bir görüşmeci olarak pozisyonundan, aslında en çok başvuru
sahiplerinin motivasyonu hakkında meraklı olduğunu söyledi. Neden şirkete
başvurduklarını, neyin onları buraya getirdiğini ve motivasyonlarının neye
odaklandığını öğrenmek istedi. Son zamanlarda iş arayanların görünüşte bu
niyeti anladıklarına rağmen, başvuru motivasyonlarını ifade etmekte hala
zorlandıkları görülüyor. Muhtemelen nedeni budur çünkü gerçekten de hiç
düşünmemişlerdir. Bir iş bulmak her zaman yapılması gereken bir şeydi ve ayrıca
bağımsız olmak gereken yaşta finansal gelir gereklidir. İş arayanların böyle
açık nedenleri olduğu açıktır, peki neden şirketler hala işe başvuru
motivasyonunu soruyor?
Lee Hyung'un şirketinin bakış açısından, bu kadar basit bir
konu olmadığını söylemek mümkündür. Özellikle en üst sıralarda olmayan
şirketler için yetenek sızıntısı her zaman meydana gelebilir ve işe alınan yeni
eğitimli personelin işe alıştıktan sonra diğer fırsatlara geçmelerini görmek
sinir bozucu ve can sıkıcı olabilir. Birisi zaten şirketten ayrılacaksa veya
birkaç yıl içinde deneyim kazanıp ayrılma olasılığı yüksekse, onları işe
almamak şirket için istenilen bir seçimdir. Sonuç olarak, başvuranın iş için
gerekli becerilere sahip olup olmadığını ilk olarak doğruladıktan sonra,
kontrol edilmesi gereken bir sonraki unsur başvuru motivasyonu, yani
sadakattir.
Sonuç olarak, şirketin güçlü yönlerini ve rekabetçiliğini
öne çıkarmak avantajlı olduğu için, mevcut çalışanlarla yapılan görüşmeleri bir
çözüm olarak önerilmiştir. Ancak, birçok iş arayanın araştırdıkları bilgileri
başvuru denemelerine başarılı bir şekilde yansıtmakta zorlandığı ancak analiz
edilen birçok kişinin durumu göz önüne alındığında, başvuru motivasyonunu yazma
ilkeleri türetilmiştir.
Başvuru Motivasyon Seviyeleri
Başvuru motivasyonu, birinin bu şirketten ne beklediğini
onaylama ile eşdeğerdir. Bu nedenle, herkesin sahip olduğu arzuları seviyelere
bölen Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi teorisini uygularsak, çok basit hale
gelir.
Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi teorisini başvuru motivasyonu ile bağladığımızda, şu şekilde açıklanabilir:
Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi 5 Seviye.
1. Kendini Gerçekleştirme İhtiyaçları (Temel Değerler/Vizyon
| Yeni Teknolojiler, Yeni İş | En İyi Performans)
2. Saygı İhtiyacı (Büyüme Fırsatları | Terfiler)
3. Aidiyet ve Sosyal İhtiyaçlar (Liderlik Fırsatları | İş
Uyum/Yardım)
4. Güvenlik İhtiyacı (Daimi İstihdam |
Sözleşmeli/Freelancer)
5. Fizyolojik İhtiyaçlar (Maaş Seviyesi/Refah Sistemi |
Yapısal Düzenleme)
Herkesin maaş için başvurduğunu düşünüyor, ancak bu iş
başvuru motivasyonu olarak kabul edilemez. Birisi para için başvurmuş olsa
bile, sonunda daha yüksek ihtiyaçlardan dolayı memnuniyetsiz olacak ve
ayrılacaktır. Birçok şirket şimdi işe alım maliyetini karşılamamak için işe
alım motivasyonuna vurgu yapmaktadır. "MZ nesli" terimi o kadar
yaygın hale geldi ki birçok şirket yeni çalışanların yerleşme oranıyla ilgili
endişeler duyuyor. Lee Hyung ile danışırken karşılaştığımız tüm CEO'lar veya İK
ekipleri aynı endişeye sahipti. Gerçekten iş başvurusu yapma motivasyonu olan
insanları nasıl işe alabiliriz?
Strateji çok basit ve güçlüdür. Başlangıçtan itibaren
Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi'ndeki daha yüksek ihtiyaç seviyelerini
araştırmak ve yazmak için. Bu sadece bir ön yazı yazma becerisi olmadığını
yanlış anlamamalısınız. Bu araştırma ve düzenleme süreci aracılığıyla gerçek
başvuru motivasyonunuz netleşmelidir. Aksi takdirde, sadece herkes gibi bir
maaş avcısı olursunuz. Ve bu başvuru motivasyonu netleştiğinde, aslında şirkete
katıldıktan sonra bile gerçek işle ilgili bir fırsat haline gelir ve şirket yaşamında
karşılaşacağınız gerçeklikle yüzleşmek için bir fırsat haline gelir.
En iyi iş başvurusu motivasyonu, şirketin kendi rekabet
avantajıdır. Ölçek olarak küçük bile olsa, batmıyorsa, rekabetçi bir şeyler
olduğu anlamına gelir. Şirket, bir rekabet avantajı olduğu için işletiliyorsa,
bunu profesyonelliğinizle bağdaştırırsanız, iş başvurusu motivasyonu
düşündüğünüzden daha kolay çözülebilir.
Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi'nin en üst seviyesine
baktığınızda, yeni teknoloji/yeni iş/üstün performans motivasyonunu
görebilirsiniz. Başvurduğunuz şirketi kısa bir süre içinde araştırın ve
teknolojik yeteneklerini ve rekabetçiliğini bulun. Bu alanda zorluk çekenler
için Lee Hyung'un ekonomik gazete kesme adını verdiği bir çözüm geliştirdi.
Motivasyon Mektubu Yazarken Dikkate Alınacak Noktalar
Yalnızca İş Görevlerine Dayalı Yazılmaktan Kaçının.
Bir başvuruda üç tür motivasyon vardır: iş, endüstri ve
şirket motivasyonları. Şirketlerin iş başvurusu motivasyonu hakkında soru
sormalarının nedeni genellikle neden kendi şirketlerine katılmak istediğinizi
anlamaktır. İş görevlerine dayalı bir motivasyon eklemek cazip olabilir, ancak
maalesef motivasyon ve bağlılıkla ilgili sorular için uygun değildir. Çünkü iş
görevi motivasyonları, hangi şirketin adını eklerseniz ekleyin sizi
farklılaştırmaz. Sonuç olarak, şirketin perspektifinden, aynı iş gücüne sahip olsanız
bile, şirketimize sadakat gösteren birinin daha çekici olduğu düşünülür. İş
başvurunuzda iş görevi motivasyonlarını dahil ederseniz, muhtemelen bir şekilde
başvuru mektubunuzda geçersiniz. Ancak, sonunda bir röportajda bu soruyla
karşılaşacaksınız: "Neden bizim şirketimiz?"
Bir hedef şirket seçin ve mevcut çalışanlarla yapılan görüşmelerden başlayarak bilgi toplayın.
Başvuru motivasyonunuzu düzenlemenin en önemli faktörü
endüstri ve şirket analizidir. Bazı insanlar DART veya internet makaleleri gibi
elektronik belgeleri araştırarak bilgi toplarlar. Bu, ekonomi veya işletme
alanında öğrenim gören öğrenciler için zor olmayabilir, ancak muhasebeyi
öğrenmemiş iş arayanlar için kolay değildir. Hatta öğrenseler bile, şirket
analizinin özü bilgi edinmek değil, yorumlamaktır. Yanlış yorumdan kaynaklanan
herhangi bir yanlışlık beklenen sonuçlardır. Bu nedenle, mevcut çalışanların
bakış açısından yorumlanmış bilgi toplamanızı öneririm. Belki denemek
değerlidir, çünkü bu deneyimle birçok kişi iyi sonuçlar elde etmiştir.
Visit the Vizabridge.
#vizabridge #Korea #Kore #Koredeİş
Comments
Post a Comment