Skip to main content

Motivasyon Mektubu - Kore Şirketlerin Beklentisi

Kore şirketlerinde iş başvurusu yapmak için hazırlanması gereken birçok belge olduğunu ve işe alınmak için geçilmesi gereken birçok adım olduğunu zaten biliyoruz. Önceki makalelerde Kore işe alım sistemi, özgeçmiş ve kişisel beyan yazımı hakkında konuştuk. Ancak, bunlar tüm gerekli belgeler değil; göndermeniz gereken bir belge daha var - bir motivasyon mektubu. Ne yazık ki, Kore'de iş bulmaya çalışan yabancılar için, farklı belgelerin hazırlanma sürecini açıklayan kaynaklar yoktur, çünkü kitaplar ve makaleler Korece'dir. Bu nedenle, bu makale Kore şirketleri için doğru bir şekilde bir motivasyon mektubu yazma hakkında bilgi veren Koreli bir işe alma uzmanı olan Lee Hyung tarafından Korece olarak yazılan "The Jasoseo Bible" adlı kitaba başvurmuş ve önemli bilgileri çıkarmıştır.

 


Başvuru Motivasyon Yazma Kılavuzu

 

Lee Hyung'a göre, birçok iş arayanın şikayet ettiği zorluklardan biri, açık bir soruya cevap vermek zorunda olmaktır. Onlardan en kafa karıştırıcı ve kaçınılan soru genellikle başvuru motivasyonudur. Lee Hyung'un bir görüşmeci olarak pozisyonundan, aslında en çok başvuru sahiplerinin motivasyonu hakkında meraklı olduğunu söyledi. Neden şirkete başvurduklarını, neyin onları buraya getirdiğini ve motivasyonlarının neye odaklandığını öğrenmek istedi. Son zamanlarda iş arayanların görünüşte bu niyeti anladıklarına rağmen, başvuru motivasyonlarını ifade etmekte hala zorlandıkları görülüyor. Muhtemelen nedeni budur çünkü gerçekten de hiç düşünmemişlerdir. Bir iş bulmak her zaman yapılması gereken bir şeydi ve ayrıca bağımsız olmak gereken yaşta finansal gelir gereklidir. İş arayanların böyle açık nedenleri olduğu açıktır, peki neden şirketler hala işe başvuru motivasyonunu soruyor?

 

Lee Hyung'un şirketinin bakış açısından, bu kadar basit bir konu olmadığını söylemek mümkündür. Özellikle en üst sıralarda olmayan şirketler için yetenek sızıntısı her zaman meydana gelebilir ve işe alınan yeni eğitimli personelin işe alıştıktan sonra diğer fırsatlara geçmelerini görmek sinir bozucu ve can sıkıcı olabilir. Birisi zaten şirketten ayrılacaksa veya birkaç yıl içinde deneyim kazanıp ayrılma olasılığı yüksekse, onları işe almamak şirket için istenilen bir seçimdir. Sonuç olarak, başvuranın iş için gerekli becerilere sahip olup olmadığını ilk olarak doğruladıktan sonra, kontrol edilmesi gereken bir sonraki unsur başvuru motivasyonu, yani sadakattir.

 

Sonuç olarak, şirketin güçlü yönlerini ve rekabetçiliğini öne çıkarmak avantajlı olduğu için, mevcut çalışanlarla yapılan görüşmeleri bir çözüm olarak önerilmiştir. Ancak, birçok iş arayanın araştırdıkları bilgileri başvuru denemelerine başarılı bir şekilde yansıtmakta zorlandığı ancak analiz edilen birçok kişinin durumu göz önüne alındığında, başvuru motivasyonunu yazma ilkeleri türetilmiştir.

 

Başvuru Motivasyon Seviyeleri

 

Başvuru motivasyonu, birinin bu şirketten ne beklediğini onaylama ile eşdeğerdir. Bu nedenle, herkesin sahip olduğu arzuları seviyelere bölen Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi teorisini uygularsak, çok basit hale gelir.

 

Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi teorisini başvuru motivasyonu ile bağladığımızda, şu şekilde açıklanabilir:

 

Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi 5 Seviye.

 

1. Kendini Gerçekleştirme İhtiyaçları (Temel Değerler/Vizyon | Yeni Teknolojiler, Yeni İş | En İyi Performans)

2. Saygı İhtiyacı (Büyüme Fırsatları | Terfiler)

3. Aidiyet ve Sosyal İhtiyaçlar (Liderlik Fırsatları | İş Uyum/Yardım)

4. Güvenlik İhtiyacı (Daimi İstihdam | Sözleşmeli/Freelancer)

5. Fizyolojik İhtiyaçlar (Maaş Seviyesi/Refah Sistemi | Yapısal Düzenleme)

 

Herkesin maaş için başvurduğunu düşünüyor, ancak bu iş başvuru motivasyonu olarak kabul edilemez. Birisi para için başvurmuş olsa bile, sonunda daha yüksek ihtiyaçlardan dolayı memnuniyetsiz olacak ve ayrılacaktır. Birçok şirket şimdi işe alım maliyetini karşılamamak için işe alım motivasyonuna vurgu yapmaktadır. "MZ nesli" terimi o kadar yaygın hale geldi ki birçok şirket yeni çalışanların yerleşme oranıyla ilgili endişeler duyuyor. Lee Hyung ile danışırken karşılaştığımız tüm CEO'lar veya İK ekipleri aynı endişeye sahipti. Gerçekten iş başvurusu yapma motivasyonu olan insanları nasıl işe alabiliriz?

 

Strateji çok basit ve güçlüdür. Başlangıçtan itibaren Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi'ndeki daha yüksek ihtiyaç seviyelerini araştırmak ve yazmak için. Bu sadece bir ön yazı yazma becerisi olmadığını yanlış anlamamalısınız. Bu araştırma ve düzenleme süreci aracılığıyla gerçek başvuru motivasyonunuz netleşmelidir. Aksi takdirde, sadece herkes gibi bir maaş avcısı olursunuz. Ve bu başvuru motivasyonu netleştiğinde, aslında şirkete katıldıktan sonra bile gerçek işle ilgili bir fırsat haline gelir ve şirket yaşamında karşılaşacağınız gerçeklikle yüzleşmek için bir fırsat haline gelir.

 

En iyi iş başvurusu motivasyonu, şirketin kendi rekabet avantajıdır. Ölçek olarak küçük bile olsa, batmıyorsa, rekabetçi bir şeyler olduğu anlamına gelir. Şirket, bir rekabet avantajı olduğu için işletiliyorsa, bunu profesyonelliğinizle bağdaştırırsanız, iş başvurusu motivasyonu düşündüğünüzden daha kolay çözülebilir.

 

Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi'nin en üst seviyesine baktığınızda, yeni teknoloji/yeni iş/üstün performans motivasyonunu görebilirsiniz. Başvurduğunuz şirketi kısa bir süre içinde araştırın ve teknolojik yeteneklerini ve rekabetçiliğini bulun. Bu alanda zorluk çekenler için Lee Hyung'un ekonomik gazete kesme adını verdiği bir çözüm geliştirdi.

 

Motivasyon Mektubu Yazarken Dikkate Alınacak Noktalar

 

Yalnızca İş Görevlerine Dayalı Yazılmaktan Kaçının.

Bir başvuruda üç tür motivasyon vardır: iş, endüstri ve şirket motivasyonları. Şirketlerin iş başvurusu motivasyonu hakkında soru sormalarının nedeni genellikle neden kendi şirketlerine katılmak istediğinizi anlamaktır. İş görevlerine dayalı bir motivasyon eklemek cazip olabilir, ancak maalesef motivasyon ve bağlılıkla ilgili sorular için uygun değildir. Çünkü iş görevi motivasyonları, hangi şirketin adını eklerseniz ekleyin sizi farklılaştırmaz. Sonuç olarak, şirketin perspektifinden, aynı iş gücüne sahip olsanız bile, şirketimize sadakat gösteren birinin daha çekici olduğu düşünülür. İş başvurunuzda iş görevi motivasyonlarını dahil ederseniz, muhtemelen bir şekilde başvuru mektubunuzda geçersiniz. Ancak, sonunda bir röportajda bu soruyla karşılaşacaksınız: "Neden bizim şirketimiz?"

 

Bir hedef şirket seçin ve mevcut çalışanlarla yapılan görüşmelerden başlayarak bilgi toplayın.

Başvuru motivasyonunuzu düzenlemenin en önemli faktörü endüstri ve şirket analizidir. Bazı insanlar DART veya internet makaleleri gibi elektronik belgeleri araştırarak bilgi toplarlar. Bu, ekonomi veya işletme alanında öğrenim gören öğrenciler için zor olmayabilir, ancak muhasebeyi öğrenmemiş iş arayanlar için kolay değildir. Hatta öğrenseler bile, şirket analizinin özü bilgi edinmek değil, yorumlamaktır. Yanlış yorumdan kaynaklanan herhangi bir yanlışlık beklenen sonuçlardır. Bu nedenle, mevcut çalışanların bakış açısından yorumlanmış bilgi toplamanızı öneririm. Belki denemek değerlidir, çünkü bu deneyimle birçok kişi iyi sonuçlar elde etmiştir.




Visit the Vizabridge.



www.vizabridge.co.kr


#vizabridge #Korea #Kore #Koredeİş

Comments

Popular posts from this blog

How to get free beauty products in Korea.

K-Beauty is a well-known phenomenon not only in Korea, but also around the globe. Korean beauty products are famous for their high-quality, various kinds and suitable for each skin type. A lot of foreigners living in Korea have the oppotrunity to get these products absolutely for free. This is because these beauty brands offer collaborations to these people - creating a review content about a particular brand in exchange fot their products.   There are two ways a foreigner can get free products in an exchange for a review: influencers and non-influencers. Let’s discuss each of them.   Influencers. You can be considered as an influencer in Korea if you have more than 1,000 followers on Instagram and actively post there. Influencers can easily make brand deals. There are two ways, how they can connect with beauty brands. First of all, before actually starting to work with brands, they should organize their SNS content in a way that is attractive for brands. “Attractive” for bran...

Find a Job in Korea After Graduation

If you currently study in South Korea and you plan to find a job after graduation, you are lucky to discover this article. The majority of students coming to South Korea for their education, even after graduating from top universities fail to find a job and consequently, have to leave the country. However, if you do not waste your time while studying and accomplish certain necessary steps, finding a job for you, specifically a job related to your major, in Korea after graduation will become much more straightforward. Without long introduction, let’s move on to these steps.   1. Get a TOPIK certificate. First of all, albeit very banal, it is an absolute necessity, but many people miss it. Korean language and TOPIK certificate play an important role in getting a job for a foreigner. Companies are reluctant to hire foreigners when they have the opportunity to employ Korean people with whom they can communicate easily. Therefore, to be a rival to a Korean, your language skills sh...

Foreign Influencer Opportunities in South Korea.

  South Korea's popularity continues to surge with each passing year, making its presence more pronounced on various social media platforms. While K-POP and K-Dramas are often the initial draws for many, South Korea's soft power extends beyond entertainment, making it a dream destination for numerous fans. However, it is far not the only reason. As I came to Korea, I found out that it also stems from the substantial investments made by the Korean Government in promoting the country abroad, leveraging the influence of foreign content creators, including those with a smaller audience.   For foreigners actively utilizing social media, maintaining blogs, and creating online content, South Korea presents a myriad of opportunities. These not only offer diverse benefits but also contribute to the growth of influencers' audiences.   This article delves into the intricacies of this system, exploring how it operates, the follower thresholds for participation, the associated...